Rss Feed
  1. WRITING AN APPLICATION LETTER

    Senin, 21 Januari 2019



    Hi...
    Bagi anda yang butuh contoh surat lamaran kerja dalam bahasa Inggris, berikut saya tuliskan contohnya. Silahkan diperhatikan juga beberapa hal yang harus ada dalam surat lamaran kerja dalam bagian analysing the Application Letter.
    Happy Reading...



    B.K Bhalla
    Pemuda street no 36
    Pemlanag
                                                                                                    Pemalang, January 20, 2019

    Mr. Hakim
    General Manager
    Winner Hotels & Resort


    Dear Sir,


                I am writing in response to your advertisement for a restaurant manager position with your established Hotels in “Jakarta Post”, on Sunday, 17 of   January  2019.

                Since the hospitality industry has been an integral part of my work experience. I was thrilled to learn of your new developments.

    The hospitality industry is extremely customer focused. I will ensure that the restaurant operates efficiently and profitably whilst maintaining the reputation and ethos, and maintaining high standards of food, health and safety and business performance.

                I have enclosed my resume to provide more information on my strengths and career achievements. I hope that we will have the opportunity to discuss my qualifications further during a personal meeting.

    Thank you for your consideration.


    Your faithfully
      ********(your signature)
    B.K. Balla





    Analysing the Application Letter

    What to Include in Each Section of the Letter

    1.      Heading: A letter of application should begin with both you and the employer's contact information (name, address, phone number, email) followed by the date).

    2.      Salutation: This is your polite greeting. The most common salutation is "Dear Mr./Ms." followed by the person's last name.

    3.      Body of the letter: Think of this section as being three distinct parts.

    In the first paragraph, you'll want to mention the job you are applying for and where you saw the job listing.

    The next paragraph(s) are the most important part of your letter. Remember how you gathered all that information about what employers were seeking, and how you could meet their needs? This is where you'll share those relevant details on your experience and accomplishments.

    The third and last part of the body of the letter will be your thank you to the employer; you can also offer follow-up information.

    4. Complimentary Close: Sign off your email with a polite close, such as "Best" or "Sincerely," followed by your name.


    5. Signature: End with your signature, handwritten, followed by your typed name. If this is an email, simply include your typed name, followed by your contact information.



    Penjelasan: 

    Apa yang Harus  Ada  Dalam  Setiap Bagian Surat

    1.  Kepala Surat : Surat lamaran harus dimulai dengan informasi kontak nama Direktur atau Manajer  (nama, alamat, nomor telepon, email) diikuti dengan tanggal).

    2. Salam: Ini adalah ucapan sopan kamu. Salam yang paling umum adalah "Bapak / Ibu yang terhormat." diikuti oleh nama belakang orang tersebut.
    Dalam Bahasa Inggris kita mengungkapkannya dengan kata “ Dear Mr/Mrs...”

    3. Isi surat: Pikirkan bagian ini sebagai tiga bagian berbeda.

    Di paragraf pertama, kamu  menyebutkan  posisi pekerjaan yang akan dilamar dari lowongan pekerjaan. Tuliskan pula sumber atau info kamu mendapatkan lowongan kerja tersebut.

    Paragraf berikutnya adalah bagian terpenting dari surat kamu. Ingat bagaimana kamu mengumpulkan semua informasi tentang apa yang dicari pengusaha, dan bagaimana kamu  dapat memenuhi apa yang dibutuhkan. Di sinilah kamu  akan membagikan detail pengalaman, skill atau ketrampilanyang relevan tentang pengalaman dan prestasi kamu.

    Bagian ketiga dan terakhir dari surat itu akan menjadi ucapan terima kasih kepada majikan; jangan lupa menyatakan keinginan untuk dipanggil wawancara.

    Penutup:  gunakan kata penutup dengan sopan, seperti "Best" or "Sincerely," kemudian diikuti dengan nama kamu.

    2.       Tanda tangan: Akhiri dengan tanda tangan Anda, tulisan tangan, diikuti dengan nama yang Anda ketikkan. Jika ini adalah email, cukup sertakan nama yang Anda ketik, diikuti oleh informasi kontak Anda.


  2. 2 komentar:

    1. Ayunara Bahar mengatakan...

      Nice post, Mrs.Ita

    2. dunia smk mengatakan...
      Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.